mandag den 1. december 2008

Der bliver knoklet på arbejdet

I uge 4 har vi siddet og kodet vores spil i Flash, oprettet hjemmesiden, hvor vi har kodet i HTML, og vi har også undervejs designet de manglende sider. Vi har prøvet at få en hvis sammenhæng mellem siderne, ved at lade den gennemsigtige grå farve gå igen.

Der er undervejs opstået to problemer i Flash som vi er igang med at løse:
1.
Problem: Når "fjender" og "frugter" kommer ind på samme tid, forsvinder nogle af den.
Årsag: Efter en masse tjek fandt vi frem til at årsagen var, at Flash kludrede i tallene (der tælles op hver gang der kommer en ny).
Løsning: For løse dette problem, har vi fået hjælp til at lave en kode, som både tæller "fjender" og "frugter" på én gang.
2.
Problem: Skudene tæller ikke altid /"fjender" og "frugter" reagerer ikke på nogle af skudene.
Årsag:
Løsning:
3.
Problem: Spillet slutter rigtig hurtigt.
Årsag: Skudene rammer bossen uden for spillevinduet (fordi skudene ikke slettes når de når ud for rammen).
Løsning: Vi vil enten rykke "skabelon-boosen" op, så skudene ikke rammer dem, eller også vil forsøge at sætte en kode på skudene, så de forsvinder, når de når forbi spille-rammen.

Vi er nået rigtig langt i denne uge, og vi er efterhånden blevet enige om, at vi hele tiden tager et par skridt fremad, for at undgå at vi ikke sidder og bliver kvalt i små detaljer.
Vores mål er at nå så langt med denne beta-udgave af spillet, at vi når at få en highscore oprettet.